local-linkbuilding

Why Local Linkbuilding MattersWaarom Lokale Linkbuilding Belangrijk Is Voor Geo Targeting

Waarom lokale linkbuilding? Lokale linkbuilding is een optie die vaak onderbenut blijft bij het starten van een internationale linkbuilding campagne. Het belang van lokale vindbaarheid en promotie is toegenomen sinds de laatste Google’s Pigeon algoritme-update. Google blijft haar algoritme updaten om voor de gebruiker het beste zoekresultaat te kunnen weergeven. Zij onderzoeken daarbij de relevantie van links en devaluatie de links die niet relevant zijn. Lokale linkbuilding werken goed voor local seo omdat dit soort links gericht zijn op een geografisch gebied.

Lokaal gerichte SEO inspanningen, wanneer het goed gedaan, kan een lokaal bedrijf tweeledig voordeel. Eerste, lokale SEO helpt door te helpen uw bedrijf rang hoger in Google’s SERPS, rijden organisch verkeer naar uw website; en ten tweede, het assistenten bij het vaststellen van de invloed, gezag en vertrouwen binnen uw lokale gemeenschap, die is van onschatbare waarde bij het opstellen van nieuwe klanten en verleidelijke klanten terug naar uw site en uw storefront. Hier hoop ik een paar strategieën voor community building, die zich goed leent voor SEO doeleinden te schetsen.

Lokale Directories en Bedrijvengidsen

Als een klein bedrijf, bij het begin van een lokale SEO-campagne, het eerste wat je moet concentreren op lokale NAP lijsten en review sites. Dit is een geweldige en eenvoudige manier om de blootstelling met een geo-gerichte publiek te krijgen. Uw lokale Kamer van Koophandel, lokale kranten, gele pagina’s, en stad en provincie directories zijn een geweldige plek om te beginnen.

Zodra u de basisprincipes uit de weg, het vinden van een beïnvloeder in uw gemeenschap is die goed klassement in de lokale SERPS en gebruik een backlink rapportage tool om andere mappen zij zijn genoteerd op vinden. Dit stelt u in staat om te zien welke mappen zijn de meeste invloed op de lokale zoekresultaten. Directory Criticus is een andere grote bron om te gebruiken tijdens een lokale campagne, omdat het stelt u in staat om aanbiedingen van verschillende categorieën, zoals betaalde, gratis, Pagerank, etc. sorteren

Als u uw gegevens aan niet-gelokaliseerde directories, bent het indienen van gelokaliseerde anchor tekst toe te voegen is gunstig, omdat het extra geo-gerichte anchor tekst voor zoekmachines te kruipen voegt. Als u een advocatenkantoor in handen en je proberen een algemeen advocatenkantoor directory in te dienen, kan het best zijn om “Boise Law Firm” te zetten om zo geo-specifieke verkeer aan te trekken.
Content Generation

Zoals bij elke website, je wilt zijn die inhoud dat een potentiële plaats kijker wil zien of weten. Voor een klein bedrijf, moet je op zoek naar vragen die de gemeenschap u een deel van zou kunnen vragen zijn te beantwoorden.

Wat informatie kunt u bepalen dat niemand anders in de gemeenschap is het aanbieden?

  • Wat is belangrijk voor uw gemeenschap?
  • Wat kan uw plaats doen om te helpen versterken een gevoel van gemeenschap?
  • Welke lokale evenementen kunt u bevorderen op uw website?
  • Welke nieuwe bedrijven hebben geopend in het gebied?
  • Wat zijn mensen in de gemeenschap het over?
  • Wat doen mensen in de gemeenschap vragen over hebben?

In het bovenstaande voorbeeld, een lokale koffieshop een pagina gemaakt waar ze een lijst van gebeurtenissen die zij hosten voor de gemeenschap. Dit is geweldig lokaal, koppelbaar inhoud. Mensen die deelnemen aan galerie openingen, of die van plan zijn op het bijwonen van een filmvoorstelling zijn zeer waarschijnlijk om een ​​link naar uw event pagina te posten op hun eigen websites of op social media, het genereren van nieuwe leads en bezoekers van de site.

Enkele andere opties kan onder meer het creëren van een kalender van lokale evenementen, een lokale gids voor restaurants, een lijst van toeristische attracties in de buurt van uw storefront, een lijst van lokale koppelingen of preferente leveranciers die uw bedrijf of website aan te vullen. Het houden van uw blog actief en interactie met uw gemeenschap op social media is ook belangrijk. Lokale campagnes zijn het meest succesvol als ze zich richten op de gebruiker intentie en voer verse, relevante inhoud.
Relaties op te bouwen en de Autoriteit

Zoals bij elke link building campagne, de pagina meer gezaghebbende link naar je, hoe beter. Een koppeling van wikipedia zal altijd meer waard dan een link van blog beste vriend van je dochter te zijn, toch? Van een lokale SEO perspectief, moet je om uit te vinden van de meest gezaghebbende websites in uw gemeenschap en een manier vinden om met hen verbonden te worden. Je zou in staat zijn om de banden met beïnvloeders in de gemeenschap te benutten door te proberen een aantal van de volgende:

  • Bouwen van lokale partners
  • Sponsor uw plaatselijke sportclub
  • Host een benefietconcert
  • Sponsor de bibliotheek of een museum
  • Sponsor de plaatselijke dierenasiel
  • Gastheer evenementen voor de gemeenschap
  • Houd een fundraiser voor de lokale vrouwenorganisatie shelter
  • Sponsor een schoolexcursie of afdeling
  • Bieden een beurs aan de plaatselijke universiteit

Het sponsoren van evenementen in de lokale gemeenschap is een geweldige manier om gezag op te bouwen voor uw bedrijf en website, evenals nurture een gevoel van loyaliteit van uw bedrijf aan de gemeenschap. Treefort Music Festival, als een voorbeeld, is een vrij kleine lokale muziek festival met een grote mate van participatie van de gemeenschap en wordt grotendeels gerund door vrijwilligers. Omdat het festival is zo geliefd door leden van de gemeenschap, het maakt het gezaghebbend en invloedrijk. Vanwege dit, het verwerven van een link op hun pagina zal een soortgelijke autoriteit doorgeven aan uw site. Sites en organisaties als dit, zoals hierboven te zien, hebben meestal een pagina “Sponsors” waarop zij verwijzen naar alle betrokken bedrijven die het festival mogelijk te maken. Het bereiken van een link op een gesponsorde pagina als dit helpt, niet alleen voor SEO doeleinden, maar bewijst ook dat u geïnvesteerd in een organisatie die de gemeenschap vindt waardevol. Voor uw eigen site, bepalen welke festivals, bedrijven, hogescholen, of organisaties zijn de meest gezaghebbende in uw gemeenschap, en doe mee met hen. Uw click through rate zal u er dankbaar voor later.

Kortom, een ding in gedachten te houden bij de vaststelling van een lokale mentaliteit om linkbuilding, is dat voordat je links kunnen bouwen, moet je community op te bouwen. Je moet stimuleren en relaties met mensen in uw gemeenschap te behouden. Als eigenaar van een bedrijf, moet u een deel van de gemeenschap zijn om voor die resultaten te zien zijn in de SERP’s. Het verstrekken van middelen aan de gemeenschap, of door het sponsoren van evenementen, of het creëren van content strikt ten behoeve van de gebruiker creëert koppelbare inhoud op zich, en je zult de resultaten in community building later zien in uw link building inspanningen.

Why local? Local link building is a resource that is often under utilized when starting a link building campaign, but has gained increased importance since Google’s Pigeon algorithm update hit the US, and recently the UK. Over and over again, we see google updating their algorithm to give the user the best search result for their inquiry, and devaluing links that aren’t relevant. Local link building is beneficial, because those kinds of links are almost universally relevant. Locally oriented SEO efforts, when done well, can benefit a local business twofold. First, local SEO helps by helping your business rank higher in google’s SERPS, driving organic traffic to your website; and second, it aides in establishing influence, authority, and trust within your local community, which is invaluable in drawing in new customers and enticing return customers to your site and to your storefront. Here I hope to outline a few strategies for community building, which lends itself well for SEO purposes.

Local Directories

As a small business, when beginning a local SEO campaign, the first thing you should focus on is local NAP listings and review sites. This is a great and simple way to gain exposure with a geo-targeted audience. Your local chamber of commerce, local newspapers, yellow pages, and city and county directories are a great place to start. Once you have the basics out of the way, find an influencer in your community is who is ranking well in the local SERPS and use a backlink reporting tool to find other directories they are listed on. This allows you to see which directories are most impacting the local search results. Directory Critic is another great resource to use during a local campaign, as it allows you to sort listings by various categories, such as paid, free, Pagerank, etc. If you’re submitting your information to non-localized directories, adding localized anchor text is beneficial, as it adds additional geo-targeted anchor text for search engines to crawl. If you owned a law firm and you were trying to submit to a general law firm directory, it might be best to put “Boise Law Firm” so as to attract geo-specific traffic.

Content Generation

As with any website, you want to be providing content that a potential site viewer wants to see or know about. For a small business, you should be looking to answer questions that the community you’re a part of might be asking.

  • local-linkbuildingWhat information can you provide that nobody else in the community is offering?
  • What is important to your community?
  • What can your site do to help bolster a sense of community?
  • What local events can you promote on your website?
  • What new businesses have opened in the area?
  • What are people in the community talking about?
  • What do people in the community have questions about?

In the example above, a local coffee shop created a page where they list events they are hosting for the community. This is great local, linkable content. People participating in gallery openings, or who are planning on attending a film showing are very likely to post a link to your event page on their own websites or on social media, generating new leads and site visitors. Some other options might include creating a calendar of local events, a local guide to restaurants, a list of tourist attractions near your storefront, a list of local links or preferred vendors that complement your business or website. Keeping your blog active and interacting with your community on social media is also important. Local campaigns are the most successful when they focus on user intent and provide fresh, relevant content.

Build Relationships and Authority

As with any link building campaign, the more authoritative the page linking to you, the better. A link from wikipedia is always going to be more valuable than a link from your daughter’s best friend’s blog, right? From a Local SEO perspective, you need to find out the most authoritative websites in your community and find a way to become affiliated with them. You might be able to leverage links with influencers in the community by trying some of the following:

  • build partners local relationshipsSponsor your local fire department
  • Host a fundraising concert
  • Sponsor the library or a museum
  • Sponsor the local animal shelter
  • Host events for the community
  • Hold a fundraiser for the local women’s shelter
  • Sponsor a school field trip or department
  • Offer a scholarship to the local university

Sponsoring events in the local community is a great way to build authority to your business and website, as well as nurture a sense of loyalty from your business to the community. Treefort Music Festival, as an example, is a fairly small local music festival with a great amount of community participation and is largely run by volunteers. Since the festival is so beloved by members of the community, it makes it authoritative and influential. Because of this, acquiring a link on their page will pass similar authority to your site. Sites and organizations like this, as seen above, typically have a “Sponsors” page to which they link to all companies involved that make the festival possible. Attaining a link on a sponsored page like this helps, not only for SEO purposes, but also proves that you are invested in an organization that the community finds valuable. For your own site, determine which festivals, businesses, colleges, or organizations are the most authoritative in your community, and get involved with them. Your click through rate will thank you for it later on. In sum, one thing to keep in mind when adopting a local mindset to linkbuilding, is that before you can build links, you have to build community.

You have to foster and maintain relationships with people in your community. As a business owner, you have to be a part of the community in order for those results to show up in the SERPs. Providing resources to the community, whether by sponsoring events, or creating content strictly for the user’s benefit creates linkable content in itself, and you’ll see the results in community building later on in your link building efforts.

About the author: Jacob Emmy is a Junior Marketing Associate at SEO Austin, an SEO firm based in Austin, TX. He loves to write on the topic of internet marketing when he is not busy working with his clients.  

Geef een reactie