Wilt u dat uw bedrijfsnaam blijft hangen bij uw klanten? Dat een bezoeker na het verlaten van uw website u niet makkelijk vergeet? Dat is mogelijk met behavioural retargeting, een reclametechniek die geïnteresseerde klanten een gerichte advertentieboodschap blijft laten zien op verschillende premium sites die uw klanten graag bezoeken. De campagne kan worden afgestemd op het gedrag van verlatende website bezoekers, maar ook op kopende website bezoekers alwaar u aan kunt up- en cross-selling. De bezoekers van uw site kunt u retargeten door een reclameboodschap te laten zien op de sites die zij graag bezoeken. Op deze manier blijft uw merk, website en (nieuwe) aanbieding “top of mind” en bouwt u een loyale klantenkring op. retargeting

Minder klantenverlies!

Denk maar eens aan al die potentiële klanten die u verliest, doordat ze uw website verlaten zonder daadwerkelijk iets te kopen of van een dienst gebruik te maken. Het lijkt moeilijk om deze consumenten te bereiken, want u heeft geen e-mailadres. Maar hoe zou het zijn als u deze bezoekers toch een “gericht aanbod” kunt doen nadat ze uw site zijn verlaten? Neem maar eens in overweging hoeveel geld het u zou opleveren als u slechts de helft van deze klanten toch kunt bereiken, hun interesse kunt winnen en toch nog tot aankoop kunt verleiden. Met deze methode wordt het surfgedrag van uw klant gevolgd, zodat hij advertenties krijgt te zien die perfect bij hem passen. U kunt de klant bijvoorbeeld een aanbod doen voor gratis verzending wanneer ze de site verlaten op de pagina waar de verzendkosten worden getoond. Of een aantrekkelijke tekst zoals: Nu tijdelijk 30% korting, de actie loopt tot …. Tijdgevoelige korting zijn goede triggers om de klant alsnog over de streep te trekken. Daarnaast is het mogelijk om klanten die WEL een aankoop doen te retargeten en ze interessante upsales aan te bieden. Hierbij kunt u denken aan klant die een spelcomputer aanschaft. U kunt deze klant blijven en steeds weer de nieuwste spellen aanbieden. Wanneer deze klant een spel aankoopt kun je nog gerichtere aanbiedingen doen door alleen voor deze klant relevante nieuwe spellen te promoten via retargeting advertenties.

De Voordelen van Online Adverteren Met Retargeting:

  • Gerichte aanbiedingen doen op basis van gedrag van de bezoekers op uw website.
  • Met ‘retargeting advertising’ schieten de bezoekersaantallen van uw website vliegensvlug door het plafond. Uit ervaring blijkt dat het aantal kliks zich binnen de kortste keren vermenigvuldigt met tien, ten opzichte van normale reclamebanners of Google Adwords.
  • De zogeheten ‘conversion rates’ verbeteren, oftewel het aantal bezoekers dat u nodig heeft om uw doelen te behalen, verbeteren, doordat uw advertenties worden getoond aan bezoekers die al eerder interesse toonde in uw producten of diensten.
  • De hogere en tevens effectievere bezoekersaantallen, zorgen ervoor dat u uw investering er snel uithaalt mits de conversiewaarde hoger is dan de cost per conversion.
  • Net zoals bij Google Adwords, kunnen retargeting campagnes uitgevoerd worden op een performance-only basis, wat inhoudt dat u slechts betaalt als de campagne meetbare resultaten heeft opgeleverd. Op die manier krijgt u zekerheid.
  • Raak uw klanten niet kwijt terwijl ze de winkel verlaten, maar plavei hun weg naar buiten met advertenties van uw organisatie.
  • Klanten vergeten uw naam niet meer!

Wilt u ook aan de slag met behavioural retargeting?

Simple Seo biedt u een retargeting campagne aan waarbij u tegen aan lage prijs een geoptimaliseerde advertentie campagne krijgt. U zult op veel belangrijke premium sites met zeer grote bezoekersaantallen uw boodschap kwijt kunnen en verlatende website bezoekers alsnog overhalen eventueel met een kortingsactie zoals gratis verzenden over de streep kunnen halen. Dus ondanks dat deze bezoekers zich niet meer op uw site bevinden kunt u ze dan alsnog overhalen om klant bij u te worden. Een instap retargeting campagne begint bij ons al bij €180,- per maand. Met dit bedrag kunnen we de campagne opstarten en optimaliseren om zo tot een minimale cost per click te komen. Wanneer de campagne rendabel is dan doet u er verstandig aan om het budget te verhogen zodat er meer meetbare data ontstaan waarmee de campagne geoptimaliseerd kan worden.

Prijzen Retargeting Campagne

In onderstaande tabel ziet u enkel pakketten die wij aanbieden. Het ontwerp van de bannerset zit bij de prijs inbegrepen. Dit bespaart u al gauw €395,-. Naast onze brede kennis onderscheiden wij hiermee ons van de concurrentie. Een dergelijk aanbod zult u niet snel ergens anders aantreffen.

prijzen retargeting campagne

U betaalt dus slechts 1 bedrag en ontvangt daarvoor:

  • Een complete bannerset incl. Facebook formaat
  • Inplannen van uw campagne
  • Campagne management en optimalisatie
  • Telefonisch support
  • Wekelijkse uitgebreide rapportage per mail
  • Eigen login in ons retargeting systeem zodat u kunt meekijken

Wilt u meer weten? Voor advies of informatie over online adverteren met een retargeting campagne neemt u contact met ons op. Onze retargeting specialist zal binnen 24 uur reageren.